Wat ik van ‘Fifty shades of Grey’ vond

Lifestyle, TV, films en series

50 shades of grey_50 tinten grijs_positieve review

De ‘Vijftig tinten’-trilogie was enkele jaren geleden al een hele hype, en sinds de film dit jaar uitgekomen is, is er weer een hele heisa rond ontstaan. Sommigen zijn helemaal weg van de boeken en de film, anderen vinden ze verschrikkelijk. Benieuwd wat ik ervan vind? Lees dan snel verder!

De drie boeken las ik enkele jaren geleden al. Ik vond ze zo geweldig dat ik ze alledrie na elkaar uitlas op enkele maanden tijd (wat voor mij een heel hoog leestempo is)! Ik las de boeken vooral graag omdat ik het verhaal zo mooi en interessant vond, niet zozeer voor de seksscènes waarvoor de boeken zo bekend staan. Die sekspassages durfde ik soms zelfs over te slaan, ik vond ze te vaak voorkomen en soms ook te langdradig. Verder vond ik het wel een heel mooi liefdesverhaal met een intrigerende psychologische achtergrond.

Toen de film in de bioscoop uitkwam, was ik dan ook heel benieuwd. Ik wilde eerst gaan kijken, maar omdat ik zoveel negatieve reacties hoorde en las, twijfelde ik weer. Hoewel ik dacht dat ík de film waarschijnlijk wel goed zou vinden, besloot ik hem toch niet in de bioscoop te gaan kijken (ook omdat ik het altijd zo duur vind). Nadien ging de film weer even uit mijn hoofd en door alle negatieve reacties verwachtte ik er niet zo heel veel meer van, maar afgelopen week heb ik hem dan toch gekeken samen met mijn vriend… and we loved it! (Ja, Robby ook! ) Als je dit verhaal al hebt gelezen kan je misschien wel denken dat we een beetje beïnvloed waren ( ), maar ondanks dat vond ik het echt een hele goede film. We keken hem verdeeld over twee avonden omdat het te laat werd, maar na het eerste deel keek ik er echt heel erg naar uit om het vervolg te zien. Ik herkende veel scènes uit het boek, maar vond dat wel fijn omdat het toch al een hele tijd geleden was dat ik het boek gelezen had. Bovendien kwamen er ook veel minder seksscènes voor in de film dan in het boek, iets waar ik alleen maar blij om was! Doordat er in de film iets minder nadruk werd gelegd op het seksuele, vond ik het liefdesverhaal en de psychologische achtergrond extra mooi naar voor komen.

Voordat ik de film gezien had spraken de acteurs me eigenlijk niet echt aan (vooral omdat ik ze niet kende), maar eens de film begon vond ik de acteurs meteen heel goed de rollen van Anna en Christian vertolken. Ik vond het samenspel tussen hen beide echt heel goed. Ook vond ik het uiteindelijk wel leuk dat het geen hele bekende acteurs waren. Op die manier konden zij echt gewoon Christian en Anastasia zijn, en verwarde ik hen niet met andere rollen. Ik ben bovendien blij dat we hem niet in de bioscoop gekeken hebben maar gewoon gezellig thuis, dat zorgt toch voor een andere sfeer Ik vind de film echt een aanrader en perfect voor een date night met je (toekomstige) vriend(in): romantisch en opwindend tegelijkertijd!

Sinds kort is er ook een vierde boek in de reeks verschenen, waar ik nu ook wel heel erg benieuwd naar ben! Het boek ‘Grey’ vertelt het verhaal vanuit het standpunt van Christian en neemt de lezers mee in zijn (lichtjes verknipte) hoofd. Volgens deze recensie zouden de seksscènes in dit boek nog explicieter beschreven worden (wat me dus niet meteen aanspreekt), maar zou er ook meer gefocust worden op de (intrigerende) persoonlijkheid van Christian. We zouden in het boek meer te weten komen over zijn traumatische jeugd en zijn diepere gevoelens zouden blootgelegd worden… Daar ben ik natuurlijk wel heel erg benieuwd naar! Ik ga het boek dus zeker nog eens lezen!

Wat vind jij van de ‘Vijftig Tinten’-boeken en -film? Heb jij het laatste boek al gelezen?

Dit vind je misschien ook leuk: