Dagboek van onze vakantie naar Ibiza (deel 1)

Fotodagboeken, Reizen

Ibiza fotodagboek deel 1

Afgelopen week waren mijn vriend en ik een weekje op Ibiza. Nee, niet om te feesten, wel om te genieten van de zon, de zee, mooie strandjes, leuke winkeltjes, lekker eten, en nog veel meer! We verbleven in hotel The New Algarb in Playa d’en Bossa, op basis van halfpension via Corendon. Het idee om naar Ibiza te gaan kwam vooral dankzij de leuke blogposts van Svenja vorig jaar, en dankzij enkele andere bloggers en vloggers die lieten zien dat Ibiza veel meer is dan alleen een party-eiland. Het was trouwens de eerste keer dat we geen all-in boekten en op eigen houtje verschillende plaatsen op het eiland wilden verkennen. Daarom deed ik voor ons vertrek al wat research, zodat we toch al een beetje op de hoogte waren van waar we moesten zijn voor de leukste plekjes. Vandaag deel ik met jullie het eerste deel van ons vakantiedagboek. Misschien wel leuk als je ook naar Ibiza wil, of als je gewoon nieuwsgierig bent naar onze vakantie

Dag 1: hotel en omgeving verkennen

We kwamen in ons hotel aan rond 11u en hadden dus nog een hele dag voor de boeg. Maar omdat we midden in de nacht waren opgestaan voor onze vlucht, waren we heel moe en hebben we het rustig aan gedaan de eerste dag. ’s Middags wandelden we even langs het strand en lunchten we bij Club Garbi, het hotel naast het onze. Het was er heel lekker en gezellig om te zitten, vlak aan het strand!

Club Garbi lunch

Nadien hebben we ons hotel en de nabije buurt (Playa d’en Bossa) een beetje verkend. We vertrokken langs de straat van ons hotel waar veel winkeltjes waren, en zelfs een klein hippiemarktje. Wat verder kwamen we meer in het uitgaansgedeelte, met clubs als Bora-Bora en Ushuaïa.

We keken ook wat rond naar plaatsen waar we een scooter konden huren, zodat we het eiland wat konden verkennen. Ibiza is niet zo groot, dus als je wil kan je het hele eiland rondrijden. Eerst wilden we een auto huren, maar aangezien je daar een eigen creditcard voor nodig hebt én een grote som waarborg moet betalen, hebben we dat maar niet gedaan. In Playa d’en Bossa vonden we ergens een klein verhuurbedrijfje (Rent & Go, in Carrer de Porreres), waar ze scooters verhuurden voor €15 per dag, inclusief 2 helmen en een slot (plus €150 waarborg, waarvoor je geen creditcard nodig had). We vroegen er wat info en besloten er nog eens over na te denken.

Dag 2: hippiemarkt bezoeken en chillen bij Jacaranda Lounge

Op dag 2 besloten we de scooter bij Rent & Go toch te gaan huren. Het risico dat we opgelicht zouden worden of onze waarborg niet zouden terugkrijgen namen we er dan maar bij. We betaalden €90 en €150 waarborg voor 5 dagen, wat eigenlijk heel goed meevalt. We trokken met onze scooter meteen richting Es Canar, naar de hippiemarkt Punta Arabi, op zo’n 25 kilometer van ons hotel. Ondanks dat ik veel pijn had aan mijn billen van de lange rit, was het heel leuk om met de scooter rond te rijden en de omgeving te verkennen.

Ondanks dat de hippiemarkt erg groot was, stonden de kraampjes allemaal dicht op elkaar en was het er ontzettend druk. De Punta Arabi hippiemarkt is enkel op woensdag open, vandaar dat er veel volk in één keer op afkomt. Toch was het wel gezellig en waren er heel wat leuke kraampjes met kleding, juwelen, leuke beschilderde bordjes, tassen, zonnebrillen, speelgoed…

Hippiemarkt

Rond een uur of twee stopten we even bij een restaurantje dat midden in de hippiemarkt gelegen was (Capricho), waar we lekker lunchten. Mijn vriend at er een lekkere pizza en ik tomaat-mozarella en we dronken er iets bij, en dat voor nog geen €20! Aanrader! Na een nodige pauze konden we er weer tegenaan en bezochten we nog wat kraampjes. We kochten uiteindelijk een leuk houten bordje met ‘Ibiza’ erop als souvenir, en ik kreeg ook nog een hele mooie ring van mijn vriend, waar ik zelf nog een mooi armbandje bij kocht.

lunch + juwelen

Nadien liepen we verder naar het strand, waar we al met de scooter langsgereden waren en een mooie baai gespot hadden. Het was heel warm, dus dronken we iets fris bij Chirincana Beach Bar, waar we uitzicht hadden op het baaitje.

Chirincana beach

Dan reden we verder met de scooter naar het centrum van Es Canar, waar we Jacaranda Lounge tegenkwamen. Aangezien ik daar leuke foto’s van had gezien op de blog van Svenja, besloten we daar iets te gaan drinken. We namen een lekkere mojito en konden heerlijk chillen in de zetels en met onze voetjes in het zwembad, terwijl er een DJ speelde. Het was er enorm druk, maar wel gezellig en mooi. En de mojito was er superlekker! We konden gratis in de confortabele zeteltjes zitten, en de bedjes waren er ook niet gigantisch duur.

Jacaranda beach club

Dag 3: Ibiza-stad

Op de derde dag startten we weer rustig op in ons hotel met een lekker ontbijtje en wat tafeltennis. Nadien sprongen we op onze scooter en reden we richting Ibiza-stad (Eivissa). We begonnen – hoe kan het ook anders? – met shoppen bij winkels zoals Bershka, Pull and Bear, Mango,… Ik kocht er een leuk jurkje! Nadien doken we het oude stadsgedeelte (Dalt Vila) in, dat hoger gelegen is. Het was meteen heel erg klimmen en we hadden al snel spijt dat we niet met de scooter de oude stad in gegaan waren!

ibiza oude stad

Eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht over Ibiza, de haven en de zee. Het was dus zeker wel de moeite waard! Verder wandelden we er door pittoreske straatjes, en toen we helemaal uitgeput waren strijkten we neer op een terrasjes voor een drankje. We aten ook nog een lekker ijsje, waar we €5 voor één bolletje betaalden! Opletten dus waar je je ijsje koopt

Dan keerden we terug naar ons hotel voor het avondeten. Nadien maakten we nog een korte avondwandeling langs het strand en gingen we nog enkele boodschapjes doen bij de Spar, en dan doken we al vroeg ons bedje in aangezien we doodop waren van al dat stappen en klimmen in die warmte!

Ziezo, binnenkort komt deel 2 eraan en kan je zien wat we de volgende dagen deden! Ben jij al op Ibiza geweest? Wat waren jouw favoriete plekjes?

Dit vind je misschien ook leuk: