Dagboek van onze vakantie naar Ibiza (deel 2)

Fotodagboeken, Reizen

Gisteren konden jullie deel 1 van mijn vakantiedagboek al lezen, en ik laat jullie niet langer op jullie honger zitten voor deel 2. Lees en kijk gezellig mee!

Dag 4: Ibiza-stad

Na enkele drukke dagen met veel stappen, besloten we dag 4 wat rustiger te beginnen. We bleven wat in ons hotel chillen aan het zwembad en natuurlijk ook tafeltennis spelen! In de namiddag trokken we naar de Burger King schuin tegenover ons hotel, want dat kon ik mijn vriend (die grote fan is) natuurlijk niet ontzeggen. Nadien besloten we weer naar de stad te scooteren, want we hadden nog niet alles gezien en vonden het er zo gezellig!

ibiza stad

Deze keer kuierden we langs de haven en de kleine winkelstraatjes voor de oude stad. We aten er een lekker frisse frozen yoghurt en besloten nadien nog eens de oude stad te bezoeken, maar deze keer met de scooter! We reden de andere kant op dan de dag voordien en vonden er opnieuw een plaatsje waar we van een prachtig uitzicht konden genieten. Even wat rondkijken en fotootjes schieten, en weer verder op de scooter. Het naar beneden rijden op de gladde kasseien was niet zo eenvoudig, maar gelukkig is mijn vriend een goede chauffeur

Dag 5: Formentera

Op dag 5 brachten we aan bezoekje aan Formentera, een eiland dat enkele kilometers ten zuide van Ibiza ligt. Het eiland staat bekend om haar azuurblauwe zee en is enkel met de boot te bereiken. We namen de boot rond 10u45 in Playa d’ en Bossa, op nog geen kilometer van ons hotel. We betaalden €22 per persoon voor de boottrip heen en terug. Aangezien het eiland slechts 82 vierkante kilometer groot is, kan je er op één dag tijd ook veel verkennen. Daarom huurden we er ook meteen een scootertje bij, voor maar €20. Als je heel sportief bent of maar een stukje van het eiland wil zien, kan je er trouwens ook een fiets huren.

De boottrip duurde zo’n 40 minuten en toen we aankwamen konden we meteen onze scooter afhalen. We moesten nog €20 waarborg betalen, maar die kregen we achteraf zonder problemen terug. We kozen wel voor een 50cc in plaats van een 125cc scooter, en die was niet zo makkelijk te berijden, tot grote ergernis van mijn vriend Het ding maakte ook ontzettend veel lawaai, maar gelukkig kon dat de pret niet derven.

Formentera 1

We begonnen zomaar wat in het wilde weg te rijden, langs kleinere landwegjes, zonder echt te weten waarheen. We kwamen wel langs enkele mooie plekjes, maar uiteindelijk liep de weg dood in een natuurreservaat. We besloten dan maar terug naar de hoofdweg te keren om zo tot bij enkele trekpleisters te geraken, die aangeduid waren op een kaartje dat we kregen. We begonnen met het volgen van wegwijzers naar een plaatsje dat ik herkende van op de kaart, maar waarvan ik eigenlijk niet meer wist wat het juist was. Zo kwamen we bij Cap de Barbaria, in het Zuidwesten van het eiland. Toen we ontdekten dat daar enkel een toren te zien was en geen strand, waren we wat teleurgesteld, maar uiteindelijk ben ik blij dat we er toch geweest zijn! We stonden er helemaal aan de rand van het eiland op rotsen die hoog boven de zee uitstaken en hadden er een mooi uitzicht.

Cap de Barberia

Bovendien was er ergens een gat in de grond, waar je met een houten laddertje naar beneden kon klimmen. Dan kwam je binnen in de rots terecht, in een soort grot, waar je naar buiten kon lopen op opnieuw een mooi uitzicht had. Moeilijk uit te leggen, maar de foto’s spreken voor zich

Grot Cap de Barbaria

Intussen hadden we grote honger gekregen, dus reden we naar het dichtstbijzijnde plekje op de kaart, Cala Saona. Daar treften we een leuk restaurantje in Griekse stijl, waar we een lekkere spaghetti aten en sangria dronken, met zicht op een baai met een hele mooie blauwe zee. Na het eten gingen we nog even naar het strandje, maar het was er ontzettend druk en warm, dus reden we verder.

Cala Saona

Onze volgende stop was bij Es Pujols, waar we een gezellig strandje vonden. We vonden er een plekje op het strand waar we lekker wat uitrusten in de schaduw van een palmboom. Ik viel er zelfs in een diepe sliep, zo rustgevend was het er! Uiteindelijk besloten we nog even verder te rijden naar Ses Illetes, wat één van de mooiste stranden zou zijn. Helaas was het er zo ontzettend druk, dat het niet meer zo heel mooi was. Bovendien moesten we €2 betalen om het strand te bereiken, een beetje stom.

Formentera

Uiteindelijk namen we al om 18u de boot terug naar Playa d’en Bossa, omdat ik heel erg verbrand was van op de scooter te zitten en mijn vriend op tijd terug wilde zijn om de finale van de Champions League te zien En eerlijk is eerlijk, ik had eigenlijk meer van Formentera verwacht. Het was er mooi, maar nu niet om te zeggen ‘wauw’, of toch niet op de stukken die wij gezien hebben. Ik denk dat het probleem vooral was dat het overal te druk was. Er is natuurlijk nog een heel deel in het zuidoosten dat we niet gezien hebben, en volgens mij is het daar wel wat rustiger omdat het verder van de haven is. Misschien een beetje jammer dat we daar niet naar meteen naartoe gegaan zijn, maar goed. Al bij al was het wel een leuke dag en ben ik blij dat we het eens gezien hebben.

Dag 6: Cotton Lounge Club & Bar Baboon

Op dag 6 waren we van plan om met onze scooter naar het westen van Ibiza te trekken om daar de ‘magische’ rots Es Vedra te bezichtigen en nadien naar de zonsondergang te kijken. Helaas beslisten de weergoden daar anders over. Het was bijna de hele dag bewolkt, dus leek het ons niet zo’n goed idee om zo ver te rijden met onze scooter en van de zonsondergang zouden we toch niet veel gezien hebben met al die wolken. Bovendien had ik een oogontsteking opgelopen, dus voelde ik me ook niet helemaal tiptop.

We hielden het dan maar bij een rustig dagje aan het hotel. Rond een uur of drie gingen we weer eens eten bij de Burger King (oeps). Nadien besloten we toch nog eens naar de stad te rijden. Ik wilde graag de Zara zoeken en had een leuk jasje gezien bij Pull and Bear dat ik toch graag eens wilde passen. Maar toen we in de stad aankwamen zagen we dat alles winkels gesloten waren, want het was zondag… Bummer!

Dan reden we maar even naar Figueretes (hoewel, zo even was het niet, we moesten 3 keer heen en weer rijden aangezien er zoveel eenrichtingsstraten zijn in Ibiza en we de weg terug niet vonden!). Figueretes ligt tussen Ibiza-stad en Playa d’en Bossa (waar bij verbleven). We waren er al een paar keer voorbijgereden en het leek me daar wel gezellig, met een mooi baaitje en een boulevard. Bovendien had ik op de blog van Svenja gezien dat daar ergens een leuke beachclub lag, namelijk Cotton Lounge Club. We struinden de boulevard even af en al snel kwamen we de mooie club tegen. Helaas kan je er van juni tot augustus enkel ’s avonds eten, en konden we enkel boven op het prachtige dakterras zitten als we iets aten. We konden wel beneden in de bar (Bar Baboon) iets drinken. Gelukkig was het daar ook heel erg mooi, zowel de inrichting binnen als het uitzicht over de zee! We genoten er van een lekkere, maar wel erg dure (€15) cocktail.

Bar Baboon

Aangezien we toch niet van plan waren die avond nog iets te doen (het zag er opnieuw nogal regenachtig uit), besloten we onze scooter maar meteen te gaan terugbrengen. Het was even spannend, maar gelukkig kregen we onze €150 waarborg zonder problemen terug! Oef! Rent & Go is dus wel een aanrader als je een scootertje wil huren!

Dag 7: Garbi Club

Op onze laatste dag was het helaas ook niet zo’n mooi weer. We waren van plan die dag wat te chillen aan het zwembad, en dat deden we ook, maar helaas moesten we al snel wegvluchten omdat het begon te regenen. Zon en regen wisselden elkaar af. Ik las vooral veel die dag, afwisselend binnen en buiten.

In de namiddag gingen we nog eens lunchen bij Garbi Club vlakbij ons hotel, waar we de eerste dag ook geweest waren. Deze keer was het nog lekkerder dan de eerste keer! Mijn vriend nam carpaccio en een gin tonic, en ik nam noedels met kip en groenten en een witte sangria. Jummie! Het was heerlijk! En we hadden geluk dat de zon toch nog scheen terwijl we zaten te eten, zodat we een laatste keer konden genieten van een prachtig zicht op zee! Ook ’s avonds was het gelukkig nog lekker zonnig om onze vakantie goed af te sluiten, en konden toch nog een beetje van de zonsondergang genieten aan het restaurant van ons hotel. We zagen de zon zelf dan niet onder gaan, maar wel een hele mooie rode gloed boven de zee

Garbi Club lunch

Ziezo, dat was onze vakantie. Een beetje jammer dat het weer de laatste twee dagen een beetje tegenviel en dat mijn ogen ontstoken waren, maar ik sta er eigenlijk zelf van versteld hoe weinig dat mijn humeur beïnvloed heeft. Ik heb me er gewoon bij neergelegd en was blij dat ik tijd had om twee boeken waarin ik al een hele tijd geleden was beginnen te lezen kon uitlezen

Wat is jouw favoriete vakantiebestemming en wat zijn jouw favoriete plekjes daar?

Dit vind je misschien ook leuk: